ads

Monday, June 13, 2011

Masalah Yang Anda Sering Hadapi Untuk Bekerja Dalam Sektor Awam

Kerja kerajaan memang menjadi impian ramai orang, termasuk yang baru lepas graduate, yang sedang bekerja, dan juga mereka yang sedang belajar. Siapa taknak kerja kerajaan kan? Yang muda, yang berumur, semua nak kerja kerajaan...

Kerja kerajaan sememangnya menjamin masa depan! Semua orang berkata sedemikian..Semua begitu teruja untuk memasuki kerjaya di sektor awam...Kerja kerajaan adalah impian kebanyakan orang.

Anda Memang Berminat Kerja Kerajaan, Adakah Anda Alami Masalah Berikut?

Sering dipanggil menghadiri temuduga di sektor awam, tapi dapatnya tak pernah sekalipun
Sudah mengisi borang permohonan kerja di sektor awam berulang - ulang kali, tapimasih tidak dipanggil - panggil menghadiri temuduga
Anda baru menghabiskan pengajian di sekolah/universiti, dan risau untuk menghadiri temuduga kerana langsung tiada pengalaman temuduga.
Anda pernah datang temuduga, tapi bila sampai di tempat temuduga, anda berpatah balik...Takut sangat!
Anda tercari - cari panduan untuk persediaan temuduga kerja kerajaan, tapi tidak menjumpainya...
Anda tak tahu apa nak jawab semasa disoal oleh panel penemuduga kerja kerajaan. Terkebil - kebil mata anda....blur!
Anda ditanya soalan 'killer' oleh panel penemuduga, mati akal anda dibuatnya..
Anda serang dibayangi mitos - "nak masuk gov kena ada kabel". Inilah fikiran songsang yang selama ini menghantui anda!
Anda lemah bahasa Inggeris, dan anda sangat takut sekiranya panel penemuduga menyoal anda dalam bahasa tersebut!
Anda menunggu masa dibuang kerja di syarikat anda bekerja, kerana syarikat nak bankrup...Anda benar - benar risau..
Anda ingin tahu apa soalan - soalan yang sering ditanya oleh panel penemuduga kerja kerjaan, tapi anda tak tahu bagaimana nak ketahuinya...
Dan bermacam - macam problem lagi yang bermain - main dalam fikiran anda...(tak perlu diceritakan semuanya - 10 page tak habis:)

Ya, itu baru sekelumit dari masalah yang sedang melanda rakan - rakan kita yang ingin mencari kerja di sektor awam.....Bukan senang nak dapat kerja di sektor awam ini jika anda tidak tahu rahsianya...Mungkin anda akan berkata " tiada rahsia - rahsianya, dipanggil temuduga, datang, dan jawab je apa - apa soalan yang ditanya".

Ianya tidak semudah anda sangkakan..Oleh sebab itulah laporan ini ditulis khas buat anda. Ianya disediakan khas untuk membantu orang seperti anda yang sememangnya menginginkan kerjaya di sektor awam sebagai kerjaya tetap.

Newer Post Home
kongsikan dan hebahkan di facebook anda supaya rakan-rakan serta saudara-mara dapat mengetahui info tersebut :)
Disclaimer:
All job ads and career information published in the Jawatankerajaan.blogspot.com is intended to assist you in finding job vacancies in the government sector and private sector, this blog is above initiatives Jawatankerajaan.blogspot.com and no relation to any departments and companies.

Jawatankerajaan.blogspot.com not guarantee the accuracy, errors and changes the information published. We also not be liable for any losses when using the information in this blog.
Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More