ads

Monday, June 20, 2011

#Tips Temuduga - Apakah Yang Perlu Anda Lakukan Sebelum Pergi Ke Temuduga?

Anda perlu melakukan kerja rumah. Ya, pasti, bukan sahaja pelajar, tetapi anda juga perlu berbuat demikian. Sekarang anda perlu berterima kasih kepada Encik Google,kerana melakukan 'carian mudah' kepada syarikat itu, boleh memberikan anda mempunyai banyak maklumat syarikat yang berguna dan memberi anda satu tan memanfaatkan.

Berikut adalah beberapa cara di mana kerja rumah boleh membantu anda dalam wawancara kerja anda, ia hanya peratus berdua yang saya rasa perlu kerana setiap pengalaman dan asas membaca saya.

1) Cari visi dan misi syarikat, budaya syarikat, perniagaan teras, dan sebagainya, yang anda rasa perlu.

2) Anda boleh membaca tentang jabatan, lembaga pengarah, dan ahli-ahli utamapasukan pengurusan kanan yang anda boleh mesyuarat. Kadang-kadangpenemuduga juga akan meminta yang merupakan pengerusi dan sebagainya.

3) Anda boleh mempelajari apa yang penting kepada organisasi dan menyediakanjawapan kepada soalan-soalan tertentu mereka mungkin bertanya.

4) Anda boleh melihat perkara-perkara yang anda mungkin ada persamaan denganmereka yang mewawancara anda, untuk mewujudkan hubungan baik danmenyambung dengan penemuduga anda dengan cepat dan secara semulajadi.

5) Anda boleh menarik perhatian penemuduga anda dengan mempamerkanpengetahuan pesaing mereka dan cabaran industri menghadap.

6) Anda boleh mengetahui jenis gaji dan faedah pekerjaan biasa dalam tawaranbidang ini dan meningkatkan kuasa perundingan anda apabila tawaran itu dibuat.

7) kajian sepenuhnya kedudukan yang telah memohon, apakah skop tugas dan peranan kerja. Sediakan diri anda soalan yang berkaitan.

Dan ingat penemuduga mungkin ada mungkin "googled" anda dan mungkin jugamelihat skor kredit anda. Perkara-perkara ini adalah mudah diperolehi danmencerminkan nilai-nilai, etika anda, dan watak. Jadi, boleh juga disediakan.
(diedit dari Dale Carnegie Arkib)

Newer Post Older Post Home
kongsikan dan hebahkan di facebook anda supaya rakan-rakan serta saudara-mara dapat mengetahui info tersebut :)
Disclaimer:
All job ads and career information published in the Jawatankerajaan.blogspot.com is intended to assist you in finding job vacancies in the government sector and private sector, this blog is above initiatives Jawatankerajaan.blogspot.com and no relation to any departments and companies.

Jawatankerajaan.blogspot.com not guarantee the accuracy, errors and changes the information published. We also not be liable for any losses when using the information in this blog.
Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More