ads

Tuesday, January 8, 2013

Kerajaan Cadang Bantuan BR1M Dinaikkan kepada RM 1000


Kerajaan baru-baru ni cadang BR1M dinaikkan kepada RM 1000 untuk bantuan siri seterusnya . Ini selaras dengan harga barang atau kos sara hidup yang semakin meningkat. Mungkin ini adalah pembaharuan dan membuat BR1M lebih efektif dari sebelumnya. Kenyataan itu juga telah diumumkan oleh Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin di majlis Himpunan Rakyat 1Malaysia di Universiti Pendidikan Sultan Idris (Upsi).
Muhyiddin-cadang-naik-BR1M-RM1000
Sekiranya Barisan Nasional (BN) menang dalam pilihan raya umum (PRU) akan datang dan kutipan hasil cukai negara memberangsangkan, kerajaan akan memberi bantuan melalui BRIM2.0, BRIM3.0, BRIM4.0, BRIM5.0 dan seterusnya. Selain menaikkan jumlah pemberian, ,kerajaan juga akan mempertimbangkan pemberian BR1M ini diteruskan untuk jangka panjang mengikut kemampuan pendapatan negara.

Newer Post Older Post Home
kongsikan dan hebahkan di facebook anda supaya rakan-rakan serta saudara-mara dapat mengetahui info tersebut :)
Disclaimer:
All job ads and career information published in the Jawatankerajaan.blogspot.com is intended to assist you in finding job vacancies in the government sector and private sector, this blog is above initiatives Jawatankerajaan.blogspot.com and no relation to any departments and companies.

Jawatankerajaan.blogspot.com not guarantee the accuracy, errors and changes the information published. We also not be liable for any losses when using the information in this blog.
Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More