ads

Tuesday, October 2, 2012

Pelajar IPT Tidak Dapat BR1M Tetapi Layak BB1M


Pelajar Institusi Pengajian Tinggi (IPT) tidak dapat BR1M tetapi hanya layak dapat BB1M  Baucar Buku 1Malaysia. BB1M yang bernilai RM250 yang diberi buat kali kedua dan akan memanfaatkan buat semua pelajar.  Sebelum ni kesilapan maklumat di akhbar harian yang menyatakan bahawa golongan siswazah dan penganggur yang tidak mempunyai pekerjaan dan berusia 21 tahun ke atas, layak menerima bantuan itu.
baucar buku 1malaysia
Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak yang juga Menteri Kewangan dalam pembentangan Belanjawan 2013 pada Jumaat lalu memaklumkan bahawa di bawah projek BR1M 2.0, hanya isi rumah berpendapatan bulanan RM3,000 ke bawah layak menerima bantuan sebanyak RM500.
Bantuan itu kali ini turut dipanjangkan kepada individu bujang berumur 21 tahun ke atas yang berpendapatan tidak melebihi RM2,000 sebulan, dan mereka layak menerima bantuan sebanyak RM250.

Newer Post Older Post Home
kongsikan dan hebahkan di facebook anda supaya rakan-rakan serta saudara-mara dapat mengetahui info tersebut :)
Disclaimer:
All job ads and career information published in the Jawatankerajaan.blogspot.com is intended to assist you in finding job vacancies in the government sector and private sector, this blog is above initiatives Jawatankerajaan.blogspot.com and no relation to any departments and companies.

Jawatankerajaan.blogspot.com not guarantee the accuracy, errors and changes the information published. We also not be liable for any losses when using the information in this blog.
Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More